loading...
کتابخانه عمومی روستای بنه گز
حسین پولادی بازدید : 217 سه شنبه 12 شهریور 1392 نظرات (0)
Firewall يا ديواره آتش، نرم‌افزاري است که در حد فاصل بين اينترنت و شبکه ISP و يا اينترنت و دستگاه‌هاي ما قرار مي گيرد. فايروال وسيله‌اي است که کنترل دسترسي‌هاي افراد مختلف به يک شبکه را بر اساس سياست امنيتي خاصي بر عهده دارد.

با برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري يک فايروال، کليه دسترسي‌هاي شبکه کنترل مي‌شود به طوري که به برخي از درخواست‌ها اجازه ورود به شبکه را داده و به برخي ديگر اجازه ورود داده نمي‌شود. به منظور اعمال تنظيمات در ادامه تنظيمات مربوط به Windows Firewall در ويندوز 7 بايد مراحل زير را تکرار کنيد:

ابتدا وارد کنترل پنل شويد.
روي آيکن Windows Firewall کليک کنيد.
حال اگر اين دو گزينه مربوط به تنظيمات فايروال در ويندوز شما با علامت قرمز مشخص شده است، که به معني غير فعال بودن فايروال مي‌باشد. روي پيوند Turn Windows Firewall on or off در سمت چپ صفحه کليک کنيد.
کافي است براي فعال کردن فايروال تيک هر دو گزينه Turn on windows Firewall را علامت‌دار کنيد. ممکن است از خود سوال کنيد که فرق دو گزينه موجود در چيست؟
اگر شما گزينه Home or work network location settings را انتخاب کنيد، شناسايي شبکه به طور پيش‌فرض فعال مي‌شود ولي شما ديگر نمي‌توانيد يک گروه خانگي بسازيد و عضو آن شويد.
اگر شما عضو يک نام دامنه شويد (براي بررسي اين موضوع به نشاني کنترل پنل/سيستم/تنظيمات پيشرفته سيستم/گزينه نام کامپيوتر برويد) و در کنترل‌کننده دامنه احراز هويت شويد، فايروال به طور خودکار شبکه را به عنوان يک شبکه دامنه تشخيص مي‌دهد.
اگر شما گزينه Public network location settings را انتخاب کنيد، گزينه مناسبي است براي زماني که شما به يک شبکه بيسيم عمومي متصل مي‌شويد يا از يک شبکه پهن باند استفاده مي‌کنيد. در اين حالت کشف شبکه به طور پيش‌فرض غير فعال است، بنابراين سيستم‌هاي ديگر اين شبکه نمي‌توانند شما را ببينند. هم‌چنين در اين حالت قادر نخواهيد بود يک Homegroup ايجاد کرده يا در آن عضو گرديد.
طریقه قرار دادن برنامه ها در فایروال : 
يکي ديگر از ويژگي‌هاي اصلي Windows Firewall قرار دادن برنامه‌هاي نصب شده در فايروال ويندوز براي جلوگيري از به‌روز رساني مي‌باشد. همان‌طور که مي‌دانيد بيشتر برنامه‌هاي نصبي بعد از اجرا بايد به سرور سايت سازنده نصب شده و از ديتا بيس اصلي به‌روز رساني شوند، مانند ويندوز. حال اگر نخواهيد برنامه‌اي مثل فتوشاپ بعد از نصب به سايت سازنده جهت به‌روز رساني وصل شود، روي گزينه Advanced settings کليک کنيد.
صفحه باز شده از سه قسمت تشکيل شده است. ابتدا در سمت چپ روي کليد inbound Rules کليک کرده و سپس در سمت راست در پنل Actions روي گزينه New Rule کليک کنيد.
در صفحه بعد Program را انتخاب کنيد، خواهيد ديد گزينه This program path در حالت پيش‌فرض انتخاب شده است. کافي است روي کليد Browse کليک کرده و فايل .exe نرم‌افزار مورد نظر را انتخاب کنيد. بعد از انتخاب نرم‌افزار مورد نظر روي کليد Next کليک کنيد و در صفحه بعدي از سه گزينه‌اي که در اختيار شما قرار مي‌گيرد، Block the connection را انتخاب کنيد.
در مرحله پايـاني هم يک نام براي نرم‌افزار و اگر توضيحاتي داريد در قسمت Description تايپ کنيد.
مراحل افزودن برنامه به فايروال ويندوز XP
برايانجام اين کار ابتدا در ويندوز XP به منوي Start رفته و روي گزينه Control Panel کليک کنيد.
گزينه Windows Firewall را اجرا کنيد. دقت داشته باشيد که فايروال در حالت On باشد.
در اين پنجره روي گزينه Exceptions کليک کنيد و دکمه Add را بزنيد.
در فهرست Exception، نام تمام برنامه‌هايي که فايروال ويندوز اجازه اتصال به اينترنت را به آن‌ها داده است، مشاهده مي‌کنيد. با غير فعال کردن Checkbox کنار نام هر برنامه، از اتصال آن برنامه به اينترنت جلوگيري مي‌شود.
اگر نام برنامه مورد نظر شما در فهرست نبود، به اين معني است که در حال حاضر هم اجازه اتصال به اينترنت براي آن برنامه وجود ندارد و آن برنامه نمي‌تواند به اينترنت متصل شود./ش
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اهداف کتابخانه: کتابخانه یک نهاد اجتماعی است که نقش مهمی در اعتلا و پیشرفت فرهنگ انسانی ایفا می کند. به منظور استفاده هرچه بیشتراز کتابخانه ها نهادینه ساختن آنها امری گریز ناپذیر است .با توجه به محیطی که کتابخانه قرار است در آن نهادینه شود، کار وتلاشهای انجام شده در این زمینه متفاوت است .اهداف تاسیس کتابخانه ، راههای ترویج کتابخوانی و عوامل موثر در عدم استفاده از کتاب ها در این زمینه مور دبررسی قرار می گیرد. *************************************************************************** درباره کتابخانه : کتابخانه عمومی بنه گز در سال 1388در روستای بنه گز افتتاح شد. این کتابخانه در زمینی به مساحت 480 متر مربع و با زیربنای 218 متر مربع می باشد که تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های استان بوشهر و اداره کتابخانه های شهرستان تنگستان می باشد .و دارای بخش های مختلفی مانند بخش مخزن کتاب ،بخش اتاق کودک ،بخش اتاق بانوان و آقایان ودارای مخزن کتب بزرگسالان - بخش ویژه کتب کودکان - بخش مرجع - نشریات ادواری - بخش ویژه کتاب های دفاع مقدس - کلاسهای فرهنگی می باشد . *************************************************************************** شرایط عضویت : 1)تکمیل فرم ثبت نام 2)دو قطعه عکس 3)فتوکپی شناسنامه 4)مبلغ 3500تومان حق عضویت سالیانه *************************************************************************** آدرس: بوشهر ،شهرستان تنگستان ،روستای بنه گز *************************************************************************** ساعت کار: کتابخانه صبح از ساعت 8الی 11 می باشد. *************************************************************************** ایمیل کتابخانه عمومی بنه گز: librarybonehgaz@yahoo.com *************************************************************************** تلفن تماس مسئول کتابخانه: 09397608581
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد عملکرد کتابخانه عمومی بنه گز چه می باشد
    كدام بخش از موضوعات وبلاگ را بيشتر می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 509
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 255
  • آی پی امروز : 202
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 284
  • باردید دیروز : 78
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 284
  • بازدید ماه : 1,889
  • بازدید سال : 54,942
  • بازدید کلی : 316,101
  • کدهای اختصاصی
  • سامانه طرح کتاب من

  • شبکه کتابخوانان حرفه ای

  • نهاد کتابخانه های عمومی کشور

  • دفتر مقام معظم رهبری

  • سایت ریاست جمهوری

  • نهاد کتابخانه عمومی بوشهر