loading...
کتابخانه عمومی روستای بنه گز
حسین پولادی بازدید : 367 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)
  1. تبلیغات کتاب من:
  • ستاد کتاب من کم هزینه ترین و موثرترین راه برای تبلیغات سامانه را توضیحات شفاهی کتابداران محترم به اعضا می داند.
  • پوستر و بروشورهایی برای تبلیغات طرح کتاب من آماده و به همه استان ها ارسال شده است.
  • نمونه طرح های تبلیغاتی که در ستاد آماده شده به صورت “فایل لایه باز” در اختیار کارشناس محترم منابع استان قرارگرفته است.

 

  1. ۲٫    زمانبندی ارسال:
  • زمان کارشناسی و تعیین تکلیف کتاب های درخواستی به طور متوسط ۵ روز است و کتابداران محترم می توانند در مدت حداکثر یک هفته به مخاطبان خود اعلام کنند که کتاب درخواستی برای خرید تائید شده است یا خیر اما امکان دارد کتاب تایید شده شما در بازار کتاب موجود نباشد.
  • بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در ستاد، طرح کتاب من در حال حاضر امکان ارسال کتب سفارش داده شده را در مدت زمان حداکثر ۲ ماه دارد؛ بنابراین کتاب هایی که درخواست می شود یا در مدت حداکثر ۲ ماه به کتابخانه ارسال شده و یا در سامانه عدم امکان خرید آن با ذکر علت اعلام می گردد.
  • یادآور می شود کتاب هایی که در سامانه زمان سفارش بیش از ۶۰ روز دارند و به کتابخانه ارسال نشده اند قابل پیگیری نبوده و در صورت عدم ارسال کتاب و اصرار عضو می توان دوباره در سامانه سفارش داد که در صورت ثبت کتاب در بانک اطلاعات با شناسه ای به غیر از شناسه کتاب قبلی، کتاب قابل سفارش بوده و امکان ثبت دوباره وجود دارد. یاداور می شود این موضوع برای همه کتب صدق نمی کند.

 

  1. بانک اطلاعات سامانه:
  • بانک اطلاعات سامانه کتاب من از مرجع رسمی خانه کتاب استخراج شده و شامل کتاب های ۵ سال گذشته (۸۶-۹۰)       می باشد بنابراین نمی توان ادعا کرد سامانه به روز نیست. (در فروردین سال ۹۲ کتاب های سال ۸۶ از سامانه حذف و کتب سال ۹۱ اضافه می گردد.)
  • نهاد کتابخانه ها برای تهیه کتاب ها از کتاب های اهدایی و یا کتاب هایی که در انبار کتاب می باشد استفاده نخواهد کرد بلکه نهاد در طرح کتاب من کتاب های مورد نیاز را از بازار کتاب و با قیمت پشت جلد خریداری می نماید.
  • در طرح کتاب من تنها امکان خرید کتاب های موجود در بازار وجود دارد و در صورتی که  سایر کتاب ها درخواست شود درصد امکان خرید کتاب های سفارشی کاهش می یابد.
  • کتاب های موجود در بازار یعنی کتاب هایی که هم اکنون در کتاب فروشی های بزرگ و موسسات توزیع کتاب وجود دارد و به فروش می رسد و این کتاب های مربوط به ۳ سال گذشته نشر است. با این حال بانک اطلاعات سامانه، کتب ۵ سال گذشته انتخاب شده است تا کتابداران محترم بتوانند امکان انتخاب بیشتری داشته باشند اما بالطبع امکان خرید آنها کمتر می شود.
  • یادآور می شود با توجه به اینکه کتب کمک درسی معمولا کتاب های عرف بازار هستند معمولا زود تر از سایر کتب خریداری  و ارسال می شوند.
  • کتابداران محترم به این نکته توجه جدی داشته باشند که کتابی که سفارش می دهند وارد مخزن کتابخانه های عمومی     می شود بنابراین می بایست کتابهایی درخواست شود که قابلیت استفاده برای عموم را داشته باشد در غیر اینصورت احتمال رد شدن سفارش در مرحله کارشناسی وجود دارد.

 

  1. شیوه خرید:
  • کتب سفارش شده توسط کتابداران محترم پس از کارشناسی به کارگزاران خرید کتاب که بازار کتاب را به خوبی می شناسند ارائه می شود تا کتب را خریداری و به نهاد برای ارسال تحویل دهند.
  • در طرح کتاب من کتاب های عمومی تا ۰۰۰،۵۰۰،۱ ریال و کتاب های کمک درسی تا ۰۰۰،۰۰۰،۳ ریال قابلیت خرید دارند.
  • پیمانکاران بر اساس موارد ذیل کتابها را خرید می نمایند:

‌أ.         کتب بالاتر از ۴۰۰٫۰۰۰ ریال نیاز به استعلام از اداره کل تامین منابع دارند  بدین معنی که برای خرید کتب بیشتر از ۴۰۰٫۰۰۰ ریال مجوز اداره کل منابع لازم دارد؛ کتبی که در این مرحله تائید نمی شوند با پیام (کتاب برای کتابخانه تایید نشده است ! “عدم امکان خرید” ) در سامانه نمایش داده خواهند شد.

 

‌ب.    کتابهایی که دوره ای هستند و در سامانه ـ حتی به صورت تک عنوان ـ درخواست شده است، باید تمام دوره خریداری شود بنابراین لازم نیست برای یک کتاب چند جلدی همه ی مجلدات از سامانه انتخاب و در خواست شود. در صورتی که مشاهده شود کتابی از یک کتابخانه بیش از یکبار سفارش شده کتابدار محترم مورد سئوال قرار خواهد گرفت و در صورت تکرار توبیخ و قطع سامانه را در پی خواهد داشت.

‌ج.      عنوان، نام نویسنده/ مترجم نباید با اطلاعات موجود در سامانه کتاب من مغایرت داشته باشد بنابراین در صورتی که کتابی دریافت نمودید که عنوان کتاب و یا نویسنده/ مترجم کتاب با آنچه شما درخواست نمودید مغایرت داشت   می بایست به کارشناس منابع استان اطلاع دهید.

‌د.       برای کتب کمک آموزشی؛ عنوان و ناشر کتاب نباید با اطلاعات موجود در سامانه مغایرت داشته باشد و        می بایست آخرین چاپ آنها خریداری می شوند: بنابراین لازم نیست در سامانه آخرین ویرایش یک کتاب کمک آموزشی را جستجو نمایید بلکه اگر مثلا کتاب کمک درسی ریاضی سوم رشته تجربی انتشارات گاج سال ۸۷ را از سامانه درخواست نمایید کتاب کمک درسی ریاضی سوم رشته تجربی انتشارات گاج سال ۹۱ برای شما ارسال خواهد شد.

‌ه.        کتابهایی که ملحقاتی ـ همانند CD ـ دارند همراه ملحقات خریداری می شوند بنابراین اگر کتابی روی جلد آن همراه سی دی یا هر چیز دیگر فروخته شده و آن ملحقات همراه کتاب ارسال نشده بود به کارشناس منابع استان اطلاع دهید.

‌و.        قطع کتب باید از پالتویی (۲۰cm*11) تا رحلی بزرگ (cm 34*24) بوده و کتب با قطع غیر از این موارد قابل قبول نیستند بنابراین اگر اطلاع دارید قطع کتاب درخواستی در این اندازه نیست حتی اگر کتاب موجود باشد برای کتابخانه شما ارسال نخواهد شد و یادآور می شویم یکی از مهمترین علل عدم امکان خرید و نرسیدن کتاب به دست شما همین مورد است.

‌ز.        کتابهای کودک با هر قطعی به شرط داشتن شابک خریداری می شوند بنابراین برای سفارش کتب کودک در سامانه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

‌ح.      مواردی که اصلاً کتاب محسوب نمی شوند همانند فلش کارت، عروسک، شابلون و جعبه، قابل قبول نمی باشند بنابراین از این دست موارد اگر در سامانه وجود داشته باشند و سفارش دهید خریداری و ارسال نمی شوند.

  • یادآور می شود سقف خرید برای خرید کتاب ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال و برای کتب کمک درسی ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد.
  • توجه داشته باشید که پیمانکاران طرح کتاب من در حال حاضر فقط امکان خرید ۶۰ درصد از کتاب های سفارش شده کل کشور را دارند بنابر این ممکن است کتابخانه ای ۹۰ درصد کتاب های درخواستی خود را دریافت نماید    و کتابخانه دیگری حتی ۳۰ درصد کتاب های سفارشی خود را دریافت نکند؛ این میزان به نحوه سفارش اعضاء محترم کتابخانه بستگی دارد که کتاب موجود در بازار را درخواست داده باشند یا کتابی که دیگر در بازار موجود نیست.

 

  • در کتابخانه ای عضوی مراجعه و اظهار نموده بود که کتابی که در سامانه” نایاب” یا “چاپ تمام” درج شده در کتاب فروشی شهر ما وجود دارد و چطور امکان دارد که در تهران موجود نباشد؟! در پاسخ باید گفت پیمانکاران طرح کتاب من کتاب های درخواستی را از خود انتشارات و یا از مراکز بزرگ پخش کتاب تهیه می کنند و امکان دارد چنین کتابی در کل کشور پخش و فروخته شده باشد و در کتابفروشی های خرد وجود داشته باشد اما در مراکز پخش و انتشارات مربوطه این کتاب موجود نباشند مگر اینکه دوباره چاپ صورت گیرد.

 

  1. مغایرت ها:
  • با توجه به شیوه خرید مواردی هست که در صورت مشاهده لازم است به کارشناس محترم منابع استان اطلاع دهید و تنها درج در مغایرت سامانه کفایت نمی کند:

‌أ.         کم یا زیاد بودن کتاب در کارتن کتاب و عدم تطابق آن با لیست کتاب های ارسالی.

‌ب.   عدم تطابق کتاب با آن چیزی که شما در خواست داده اید(در سامانه ثبت نموده اید) از نظر عنوان کتاب و نویسنده یا مترجم. به جز کتب کمک آموزشی که به جای نویسنده ، ناشر می بایست مطابقت داشته باشد.

‌ج.   عدم انطباق اطلاعات لیبل پشت کتاب با کتابخانه شما. (در صورتی که اطلاعات لیبل پشت کتاب با کتابخانه شما مطابقت ندارد این کتاب مربوط به کتابخانه ی دیگری است که یکی از اعضا منتظر رسیدن آن است و می بایست سریعا کتاب را     برای کارشناس منابع استان ارسال بفرمایید بنابر این کتابدار حق ثبت آن را در کتابخانه خود ندارد و در صورتی که مایل به دریافت آن هستند در سامانه درخواست دهند)

‌د.        پاره بودن یا منگنه شدن کتاب به کارتن به صورتی که امکان استفاده نداشته باشد.

‌ه.        ناقص بودن صفحات کتاب.

‌و.        دست دوم بودن و کهنه بودن کتاب.

‌ز.        ناقص بودن مجلدات کتاب. (حتی اگر کتاب ۱۰۰ جلد هم باشد باید تمام مجلدات کامل به دست شما برسد)

‌ح.   در صورتی که کتابی برای شما ارسال بشود که شما در خواست نداده اید اما لیبل پشت کتاب آدرس کتابخانه شما را دارد و در لیست داخل کارتن هم کتاب موجود بود{ این کتاب را در کتابخانه خود ثبت نمایید. }

 

  1. دلایل عدم امکان خرید:
  • در بخش اعلام وضعیت کتاب در جلوی هر کتاب وضعیت آن درج شده است؛ مفهوم مواردی که ذکر می گردد به قرار زیر است:
  • قیمت نامناسب: با توجه به تورم هر روزه بازار و تغییر قیمت ها، کتاب هایی که ناشران به صورت بی رویه قیمت           غیر متعارف زده و به فروش می رسانند خریداری نمی کنیم.
  • قطع نا مناسب: همانطور که در بخش شیوه خرید شرح داده شد به جز کتاب های کودک که از نظر قطع هیچ محدودیتی ندارند سایر کتب می بایست در اندازه های (۲۰*۱۱) تا (۳۴*۲۴)  باشد.( با توجه به روی آوردن ناشران به چاپ کتاب های با قطع جیبی و پالتویی بخش زیادی از کتب درخواستی شما با این پیام غیر قابل خرید و ارسال است)
  • نایاب: کتبی هستند که کارگزار خرید نتوانسته این کتاب را در بازار پیدا کند.
  • این کتاب برای کتابخانه شما تایید نشده است: کتاب هایی که قیمت بیشتر از ۳۰۰ هزار ریال داشته و کارشناسان خرید کتاب را برای کتابخانه شما مناسب تشخیص نداده اند با این پیام نمایش داده می شوند.
  • در خواست شما قابل تهیه نیست: کتاب هایی که از نظر محتوایی تایید نشده اند با این پیام نمایش داده می شوند.
  • چاپ تمام: چاپ کتاب در انتشارات و موسسات توزیع کتاب  به اتمام رسیده و نیازمند چاپ مجدد در زمانی نا معلوم است.
  • اطلاعات جهت کارشناسی نهایی کتاب ناقص می باشد: کتاب هایی هستند که از نظر کارشناسی کتاب به وضعیت معلوم و مشخصی نرسیده اند و امکان خرید آنها در حال حاضر وجود ندارد .(اکثر این کتب کتاب های داستانی ایرانی هستند که مخاطبان زیادی دارند)
  • کتاب تکراری سفارش شده است: در دو مورد امکان نمایش چنین پیامی وجود دارد:۱٫ متاسفانه بعضی از همکاران بدون هیچ گونه ملاحظه ای اقدام به ثبت بیش از یک بار یک عنوان کتاب می نمایند ۲٫ همکارانی که خبر ندارند که در صورت سفارش یک جلد از مجلدات یک دوره،  همه دوره ارسال خواهد شد لذا پس از این ابلاغ در صورت مشاهده با کتابدار متخلف برخورد لازم خواهد شد.

 

  1. شیوه اعلام وصول:
  • کتابداران محترم موظف به اعلام وصول و در صورت امکان اطلاع رسانی به عضو درخواست کننده در مدت یک هفته کاری و ثبت کتب در مدت دو هفته کاری می باشند.
  • اعلام وصول کتاب من با توجه به عدم پشتیبانی مناسب از سامانه به دو طریق صورت می گیرد:

‌أ.         از طریق ورود به سامانه و تیک زدن کتاب مورد نظر. (حداکثر یک هفته مهلت دارید)

‌ب.   از طریق اعلام وصول بسته کتاب ارسالی به کتابخانه بدین صورت که باید این موارد را وارد نمایید: ۱ـ  نام کتابخانه/ شهر/ شهرستان/ استان ۲ـ تاریخ ارسال بسته که تنها روی مشخصات کارتن کتاب درج شده  ۳ـ تاریخ دریافت کتاب ۴ـ شماره بسته و نام پیمانکار که هم روی کارتن کتاب و هم روی لیست داخل بسته درج شده است. (هر ۳ ماه یکبار)

  • کتبی که در بخش اعلام وصول هستند و هنوز کتاب به دستتان نرسیده می بایست تا ۲ ماه منتظر کتاب باشید و پس از آن به عضو اطلاع دهید که کتاب امکان خرید و ارسال ندارد و در صورت اصرار عضو باید چرخه در خواست کتاب را تکرار نمایید.
  • در صورتی که کتابی در بخش اعلام وصول مشاهده می فرمایید که مطمئنا توسط کتابدار محترم در خواست نشده است لازم است با ذکر اطلاعات کامل کتاب به کارشناس محترم منابع اطلاع دهید.

 

  1. انتظارات از کتابداران:
  • ستاد اداره کتاب من انتظار دارد تا کتابداران محترم موارد ذیل را در سفارشات و به طور کلی موضوعات مربوط به طرح کتاب من مد نظر داشته و به کار ببندند:

‌أ.         سوق دادن مخاطبین به سمت در خواست کتب مناسب با هدف گذاری افزایش میزان مطالعه مفید.

‌ب.      عدم سفارش کتب تکراری.

‌ج.       عدم سفارش کتاب بدون اطلاع اعضا به نام آنها.

‌د.         عدم سفارش کتب تخصصی و اختصاصی.

‌ه.         اعلام وصول و ثبت به موقع کتب.

‌و.        عدم تغییر اطلاعات درج شده در بخش ویرایش مشخصات کتابخانه.

تذکر: یادآور می شود در صورت مشاهدة مغایرت اطلاعات درج شده در سامانه با اطلاعات کتابخانه شما لازم است این موضوع را به کارشناس منابع اطلاع دهید.

‌ز.    با توجه به احتمال فاش شدن نام کاربری و رمز عبور کتابخانه شما در طرح کتاب من لازم است نسبت به تغییر آن در اسرع وقت اقدام بفرمائید. رمز عبور انتخاب شده می بایست ترکیبی از حروف و عدد بوده و در هنگام تایپ فارسی یا انگلیسی (EN یا FA) بودن و بزرگ یا کوچک بودن کلمات را دقت بفرمائید.

‌ح.   کتابخانه هایی که امکان درخواست کتاب ندارند و یا میزان درخواست آنها در ماه کمتر از ۵۰ کتاب می باشد(برای کتابخانه ای با ۵۰۰ عضو)  به کارشناس منابع استان اطلاع دهند تا وضعیت سفارش کتاب من در استان مشخص شده و بتوان برنامه ریزی دقیق تری در مورد استان انجام داد.

‌ط.   جهت اعلام اشکال در مورد کتب به استان و یا تماس با ستاد لازم است تمام اطلاعات کتاب مورد نظر ( نام کتاب، نام کتابخانه، شناسه درخواست که در زیر بارکد لیبل درج شده، تاریخ دریافت کتاب) ارسال گردد.

‌ی.   یادآور می شویم مسئولیت طرح کتاب من در هر کتابخانه بر عهده ی مسئول کتابخانه می باشد اما این به معنای واگذاری همه امور بر عهده ایشان نبوده و تقسیم کار و انجام امور مربوط به گزارشات با مدیریت ایشان در کتابخانه به انجام می رسد.

 

  1. موارد تخلف:

‌أ.         درخواست کتب تخصصی که احتمال مطالعه آن توسط سایرین به جز درخواست دهنده بسیار کم است.

‌ب.      درخواست تمام مجلدات یک دوره کتاب (ماده ۶ بند ط)

‌ج.    سفارش یک کتاب با چند شناسه در سامانه که موجب ارسال چند باره یک عنوان کتاب به کتابخانه می شود که این موضوع بر خلاف اهداف طرح کتاب من است.

‌د.     ثبت کتاب های ارسالی به کتابخانه با وجود عدم تطابق کتاب از نظر نویسنده و عنوان کتاب. (این موضوع باید به کارشناس منابع استان اعلام گردد)

‌ه.     ثبت کتب کمک درسی ارسال شده که مربوط به سال های قبل می باشد (با توجه به بند “د” ماده ۶ کتب کمک درسی باید آخرین چاپ خریداری و به کتابخانه ارسال گردد). (این موضوع باید به کارشناس منابع استان اعلام گردد)

‌و.     ثبت کتبی که ملحقات آنها همراه کتاب ارسال نشده و ناقص می باشد. (با توجه به بند “ه” ماده ۶ می بایست کتاب همراه با ملحقات خریداری شود). (این موضوع باید به کارشناس منابع استان اعلام گردد)

‌ز.         ثبت کتبی که اطلاعات لیبل پشت کتاب با اطلاعات کتابخانه شما مغایرت دارد.

‌ح.       عدم ثبت و اعلام وصول کتاب در مدت معین.

‌ط.   در هر ۲۴ ساعت برای هر عضو تنها قابلیت سفارش یک کتاب وجود دارد بنابراین سفارش تعداد بیشتر کتاب برای یک عضو تخلف محسوب می شود.

‌ی.     آدرس صحیح سایتWWW.KETABMAN.IR  می باشد بنابر این لازم است تمام کتابداران محترم با این آدرس به سامانه وارد شوند.

 

۱۰٫ شیوه جستجو در سامانه:

  • یکی از مشکلاتی که کتابداران در سامانه کتاب من با آن مواجه هستند، پیدا نکردن کتب می باشد لذا جهت رفع این مشکل تعویض بانک اطلاعات سامانه اقدام و در دستور کار قرار گرفته است، اما در حال حاضر برای پیدا نمودن کتب می توان این روش ها را بکار برد:

‌أ.         اسم کامل کتاب را وارد نکنید، بلکه تنها یک کلمه اصلی (کلید واژه) را جستجو کنید.

‌ب.      اگر کلمه دو بخشی است آن را به صورت جدا و روی هم تست کنید.

‌ج.       از بخشی از نام نویسنده یا مترجم کمک بگیرید (جستجوی ترکیبی).

‌د.         از بخشی از نام ناشر کمک بگیرید (جستجوی ترکیبی).

‌ه.         کلمه ی مورد نظر خود را ابتدا در صفحه word تایپ کرده و بعد به سامانه منتقل نمایید.

‌و.         بعضی از کلمات در صفحه کیبورد دو نوع نوشته می شوند مانند ک، ی به هر دو طریق آنها را امتحان کنید.

‌ز.         اگر ناشر کتاب را به ذهن دارید تمام کتب آن ناشر را چک نمایید.

‌ح.    از سایت های دیگر مانند خانه کتاب (ketab.ir) و کتابخانه ملی (nlai.ir) و یا سامانه مدیریت کتابخانه ها (پیام مشرق) برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر و دقیق تری از کتاب یا موضوع مورد نظرتان استفاده نمایید.

 

۱۱٫ شیوه پر کردن گزارشات:

  • گزارشی که در خصوص کتاب من می بایست تهیه شود فایلی با فرمت اکسل می باشد که ۲ بخش دارد:

۱ـ گزارش کلی:

الف) زمان ورود کتابخانه به طرح و اطلاعات شناسنامه ای کتابخانه را درج نمائید.

ب) تعداد عضو ثبت نام شده در طرح: لازم نیست هر کسی که در کتابخانه ثبت نام می کند وارد سامانه شود، بلکه فقط نام کسانی که کتاب درخواست نموده اند وارد سامانه نمائید.

  • در صورتی که کد ملی معتبر شناخته نشد امکان دارد عضو در کتابخانه دیگری ثبت نام کرده و نامش در سامانه وارد شده باشد. در غیر اینصورت این موضوع را به کارشناس منابع اطلاع دهید.(اطلاعات کامل عضو مورد نظر که در سامانه می بایست وارد شود و نام کتابخانه ارسال شود)

ج) «تعداد کتب درخواست شده»، «تعداد کتب رد شده»، «تعداد کتب اعلام وصول شده» و «تعداد کتب دریافت شده» در سه ماه گذشته را حتماً ثبت نموده اید، آن را در جدول وارد نمائید. (اگر تا کنون ثبت نمی کردید می بایست از این به بعد اقدام نمایید.)

  • تعداد عنوان کتاب را وارد نمائید، نه تعداد نسخه کتاب.
  • می توانید در بخش «گزارش وضعیت کتب» تاریخ ثبت درخواست را برای سه ماهه گذشته تعریف نمایید و آمار «تعداد کتب درخواست شده»، «تعداد کتب رد شده»، «تعداد کتب اعلام وصول شده»  را استخراج نمائید.
  • «تعداد کتب دریافت شده» را می بایست از روی فاکتورهایی که در کارتن های ارسالی می باشد جمع بزنید و وارد نمایید.

د) هر گونه تبلیغاتی که در کتابخانه انجام داده اید، حتی تبلیغ شفاهی یا تایپ روی کاغذ A4 را در گزارش وارد، تا ستاد کتاب من از میزان تلاش های شما در این بخش مطلع گردد.

هـ) در صورتی که در سه ماه گذشته آموزشی در مورد کتاب من دیده اید در گزارش وارد نمائید.

و) «توصیف کتابدار از روند مواجهه اعضا با طرح و پیشنهاد کتابدار برای کارایی بهتر» : در این بخش می خواهیم فضای کتابخانه شما از نظر اعضا و کتابدار محترم بررسی و ارزیابی شود؛ با توجه به اینکه این گزارش توسط کتابدار تهیه می گردد می توان فضای استان را در خصوص طرح کتاب من شناسایی نمود.

ح) «مشکلات کتابخانه به صورت خاص» : در این بخش می خواهیم مشکلاتی که کتابداران محترم در خصوص این طرح دارند مطرح و بررسی گردد. بخش زیادی از این مشکلات می بایست توسط استان مربوطه برطرف گردد، اما می توان از این طریق مشکلات را به ستاد نهاد منتقل کرد.

۲ـ گزارش اعلام وصول:

الف) اطلاعات شناسنامه ای کتابخانه را وارد نمائید.

ب) «شماره بسته» و «نام پیمانکار»: در دو نقطه درج شده است که می توانید آن را یادداشت نموده و در جدول وارد نمایید:        ۱٫ روی اطلاعات الصاق شده به کارتن ۲٫ روی فاکتوری که داخل کارتن کتب قرار دارد.

ج) «تاریخ ارسال بسته توسط پست» را می توانید روی برچسب پست درج شده روی کارتن پیدا نمائید.

د) «تاریخ دریافت بسته»: همان تاریخی است که بسته کتاب را دریافت نموده اید.

هـ) در بخش «توضیحات» می بایست مغایرت ها را اعلام فرمایید. هر گونه مغایرتی که در بند ۷ آمده در این بخش وارد نمائید.

و) کتاب هایی که امکان اعلام وصول ندارند می بایست در بخش «توضیحات» اعلام شود.

 

۱۲٫شیوه ارتباط با ستاد مرکزی و انتقاد و پیشنهاد:

  • کتابداران محترم می توانند نظرات و مسائل خود را در مرحله اول با کارشناس محترم منابع استان خود و در مرحله بعد با ستاد طرح کتاب من بوسیله ایمیلketabeman@iranpl.ir   و تلفن ۴ و ۸۸۹۳۸۰۸۳ ـ ۰۲۱ داخلی ۱۰۹۵ در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

       
     
   
   
     
     

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اهداف کتابخانه: کتابخانه یک نهاد اجتماعی است که نقش مهمی در اعتلا و پیشرفت فرهنگ انسانی ایفا می کند. به منظور استفاده هرچه بیشتراز کتابخانه ها نهادینه ساختن آنها امری گریز ناپذیر است .با توجه به محیطی که کتابخانه قرار است در آن نهادینه شود، کار وتلاشهای انجام شده در این زمینه متفاوت است .اهداف تاسیس کتابخانه ، راههای ترویج کتابخوانی و عوامل موثر در عدم استفاده از کتاب ها در این زمینه مور دبررسی قرار می گیرد. *************************************************************************** درباره کتابخانه : کتابخانه عمومی بنه گز در سال 1388در روستای بنه گز افتتاح شد. این کتابخانه در زمینی به مساحت 480 متر مربع و با زیربنای 218 متر مربع می باشد که تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های استان بوشهر و اداره کتابخانه های شهرستان تنگستان می باشد .و دارای بخش های مختلفی مانند بخش مخزن کتاب ،بخش اتاق کودک ،بخش اتاق بانوان و آقایان ودارای مخزن کتب بزرگسالان - بخش ویژه کتب کودکان - بخش مرجع - نشریات ادواری - بخش ویژه کتاب های دفاع مقدس - کلاسهای فرهنگی می باشد . *************************************************************************** شرایط عضویت : 1)تکمیل فرم ثبت نام 2)دو قطعه عکس 3)فتوکپی شناسنامه 4)مبلغ 3500تومان حق عضویت سالیانه *************************************************************************** آدرس: بوشهر ،شهرستان تنگستان ،روستای بنه گز *************************************************************************** ساعت کار: کتابخانه صبح از ساعت 8الی 11 می باشد. *************************************************************************** ایمیل کتابخانه عمومی بنه گز: librarybonehgaz@yahoo.com *************************************************************************** تلفن تماس مسئول کتابخانه: 09397608581
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد عملکرد کتابخانه عمومی بنه گز چه می باشد
    كدام بخش از موضوعات وبلاگ را بيشتر می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 509
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 255
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 461
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,327
  • بازدید ماه : 2,271
  • بازدید سال : 32,564
  • بازدید کلی : 293,723
  • کدهای اختصاصی
  • سامانه طرح کتاب من

  • شبکه کتابخوانان حرفه ای

  • نهاد کتابخانه های عمومی کشور

  • دفتر مقام معظم رهبری

  • سایت ریاست جمهوری

  • نهاد کتابخانه عمومی بوشهر